تتمثل إحدى المشاكل الرئيسية التي يواجهها نظام التعليم الحالي في فلسطين في الفجوة بين الأوساط الأكاديمية والقطاع الخاص المتمثل في سوق العمل، فكثيراً ما يشتكي المُشغلون من المهارات التي يكتسبها الخريجون الجدد والتي لا تكفي لمتطلبات سوق العمل، جاء هذا الشمروع (مشروع 3EEE ) للمساهمة في تحسين مهارات الدارسين ليصبحوا مناسبين لسوق العمل، من خلال تحسين التعليم والتعلم عن طريق التعزيز المهني المستمر للأكاديميين والفنيين في الجامعات الفلسطينية.
Several studies have claimed that e-learning has become more equitable for people with disabilities as it connects them anywhere and anytime.
e-learning can be dealt with according to all students needs and how it is suited for them.
Integrate the learning parts and make the learning processes shared between learners and teachers is the core of learner center approach.
Flexible learning environments new learning culture and professional educators are results of the best practices.
Due to need analysis there is a clear interest the academic staff to be involved in the proposed approach Flipped Approach. They show great interest to be part of the enhanced activities.
The outputs of the academic programs universities must be linked to the requirements of the labor market with continuous updating for the purpose of harmonization.
استفسارات عامة:
[email protected]الشخص الذي يمكن الاتصال به:
Dr. Nuha iter
البريد الالكتروني: [email protected]
WhatsApp: 00970599370404
مدير مشروع، برنامج تأهيل المعلمين، وبرنامج التعليم والتدريب المهني والتقني
جامعة فلسطين التقنية خضوري – فلسطين
All rights reserved ©2025. Palestine Technical University - Kadoorie